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Category: Canadian Race Relations Foundation | Fondation canadienne des relations raciales
Location: CRRF
Year: 2000
N° catalog: CRRF.L4702.2000
Note: Published by the Canadian Race Relations Foundation

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Review

This research was funded by the CRRF. The purpose of the present study was to investigate the effectiveness of race relations training in Canada, with a view to determining the feasibility of developing professional standards in the field.

The study was designed to examine the key factors in the success of effective race relations/anti-racism training, as well as the criteria for effective trainers. As the goal of anti-racism training is primarily to break down barriers to equality in organizations and institutions (public and private), it was anticipated by the CRRF that identifying the best practices and developing standards for such training (and trainers) should maximize the likelihood of success in future programs, thereby contributing to advancing equality in society through organizational/ institutional change.

Specifically, the present study was designed to:


1. identify what successful training programs have in common;
2. update the previous studies to include the impact of changing political climates as a factor in determining the success or failure of training programs;
3. integrate the findings of various studies from across the country and across sectors; and
4. extend those findings to the criteria for the development of standards of training and of trainers.

This report also contains a Glossary of Terms from various sources. 

 

Cette recherche a été financée par la FCRR. La présente étude avait pour objet d’étudier l’efficacité de la formation en relations raciales au Canada en vue de déterminer la faisabilité de l’élaboration de normes professionnelles sur le terrain.

L'étude visait à examiner les facteurs clés du succès d'une formation efficace en relations raciales / antiracisme, ainsi que les critères de formation de formateurs efficaces. La formation antiraciste ayant pour objectif principal de supprimer les obstacles à l’égalité dans les organisations et les institutions (publiques et privées), la CRRF avait prévu que l’identification des meilleures pratiques et l’élaboration de normes pour une telle formation (et des formateurs) devraient maximiser probabilité de succès dans les programmes futurs, contribuant ainsi à faire progresser l'égalité dans la société par le biais de changements organisationnels / institutionnels.

Plus précisément, la présente étude visait à:


1. identifier ce que les programmes de formation réussis ont en commun;
2. mettre à jour les études précédentes pour inclure l'impact des changements de climat politique en tant que facteur déterminant du succès ou de l'échec des programmes de formation;
3. intégrer les résultats de diverses études menées dans tout le pays et dans tous les secteurs; et
4. étendre ces constatations aux critères d'élaboration de normes de formation et de formateurs.

Ce rapport contient également un glossaire de termes provenant de différentes sources.

 

En anglais seulement.

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